Dersin Adı | İletişim Sosyolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 203 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, öğrencileri sosyolojik bir bakış açısı ile medyayı incelemeye teşvik etmeyi amaçlar. Ders genel hatları ile “öteki ile ilişkilenme” süreçlerine odaklanarak bu bağlamda medya temsillerindeki iktidar ilişkilerini incelemeyi hedefler. Dersin kuramsal boyutu öğrencilerin gündelik medya tüketim pratiklerinde eleştirel bir yaklaşım benimsemelerine odaklanırken dersin uygulama boyutu öğrencilere içerik üretimi süreçlerinde de eleştirel\nbir perspektif kazandırmayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, tematik bir yaklaşım benimser. Dersin iki saatlik kuramsal bölümünde modernite, milliyetçilik, küreselleşme, toplumsal cinsiyet, demokrasi gibi temalara değinilerek bu temaların medya ile ilişkileri sorgulanır. Dönem sonunda öğrencilerin medyanın sosyal gerçeklik yaratma bağlamındaki etkisine dair fikir sahibi olmaları beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Sosyolojiye Giriş | |
3 | Medya, Kültür ve Toplum | Turkle, S. (2013) Alone Together: Why We Expect More from Technology and Less From Each Other. Basic Books Chap 10 (p.269-299) |
4 | Medya, Güç ve Kontrol | Herman, E.S. and Chomsky, N., 2010. Manufacturing consent: The political economy of the mass media. Random House, introduction: pages xi-xix. |
5 | Medya ve İdeoloji | O’Shaughnessy (1999) Media and Society: An Introduction Melbourne: Oxford University Press (pp.31-52) & Barker, C. (1999). Television, Globalization and Cultural Identities. Philadelphia: Open University Press (Chapter 6) |
6 | Medya, Modernite ve Şarkiyatçılık | West and the Rest: Discourse and Power by Stuart Hall (özet bölümler). & Aksoy, A. & Robins, K. (1997) Peripheral Vision: Cultural Industries and cultural identities in Turkey. Environment and Planning A: Economy and Space 29(11). |
7 | Genel Değerlendirme | An elaboration on what we have covered so far |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medya ve Milliyetçilik | Excerpts from Ernest Rennan (1-5, 7- 11), Benedict (5-11) Anderson and Eric J. Hobsbawm (3-9) & Barker, C. (1999). Television, Globalization and Cultural Identities. Philadelphia: Open University Press (Chapter 2) |
10 | Küreselleşme ve Medya | Barker, C. (1999). “Television, Globalization and Cultural Identities”. Philadelphia: Open University Press (Chapter 2) “From internationalization to transnationalisation” by J. Chalaby (özet bölümler) |
11 | Medya ve Demokrasi | Lippman, McChesney ve Chomsky (özet bölümler) ve Alankuş, S. (2009)The relationship between democracy and other media. Online International Journal of Communication Studies, vol.1 |
12 | Medya ve Toplumsal Cinsiyet | Niall Richardson, Gender in the media, Bloomsbury Publishing, 2014, introduction: pp. 1-9. |
13 | Medya, Irk ve Etnisite | Williams, D., Martins, N., Consalvo, M. and Ivory, J.D., 2009. The virtual census: Representations of gender, race and age in video games. New media & society, 11(5), pp.815-834. |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | O’Shaughnessy (1999) Media and Society: An Introduction Melbourne: Oxford University Press. ISBN: 0195507886 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Additional reading materials will be provided throughout the semester. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 14 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest